Casper Bernhøj Harlev

+45 30207550 casper.harlev@gmail.com

Menu
Online Marketing Specialist

Blog om Analytics, Adwords, SEO og konveteringsoptimering

Kom i gang med affiliate marketing

By In Blog On april 24, 2013


cykel-computer.dkDenne guide er lavet med henblik på dig, som er interesseret i affiliate marketing, men som ikke selv har erfaring på området. Guiden tager dig step for step igennem i opstartsfasen på en affiliate marketing hjemmeside. Den er skrevet på et basalt niveau med flere videos, som visuelt viser dig hvordan du gør. Du har således altid mulighed for at se afsnittet blive gennemgået i en YouTube-video i højre side. Denne artikel kan således både bruges som et opslagsværk i starten vedr. problemer opstarten, samt en god startguide til kommende affiliatehajer med stor passiv indkomst. Slutvis er der listet et par gode råd i bunden, som du kan bruge fremover på din affiliate-side.

Find din branche

Det første du skal overveje, når du vil starte en affiliate-side er din branche. Den første anbefaling på dette område må klart være, at tage fat i et af dine interesseområder, hvor du rent faktisk har noget baggrundsviden at hente frem, samt en passion for emnet du skriver om. Dette kan være med til, at sikre motivationen for din side over en længere periode. Det er dog ikke umuligt at lave en side uden for dit interesseområde. Eksempelvis ejer jeg en affiliate-side omkring børnetøj, hvilket må siges at ligge uden for mit spidskompetenceområde.

I forhold til valg af branche er der typisk to metoder du kan bruge. Første metode er valg af et meget bredt område. Dette gør det muligt konstant at udvide med nye kategorier og emner at skrive om. Et eksempel på sådan en kategori kunne være “børnetøj” eller “fitness”. Her kan du konstant udvide med underkategorier til emnet. Et minus med denne type af branche er dog, at det hurtigt at kan virke uoverskueligt. Man ved dårligt hvor man skal starte på sådan et projekt.
En anden måde at vælge en branche på er en mere nichepræget affiliate-side. Eksempler på sådanne emner kunne være: damesolbriller, støvler, havestole, docking stationer, billige jumpsuits, slankekur etc. Her kan du udvikle en meget specifik hjemmeside. Dette vil også gøre det noget nemmere, at få topplaceringer på Google senere hen, da du kan fokusere dit arbejde på et meget lille område.

Det er naturligvis vigtigt, at du vælger en niche hvor der er et marked. Det hjælper ikke at vælge nichen “røde havestole” som overemne, da der nok ikke findes kæmpe marked her.

Et par andre vigtige detaljer at overveje før valg af emner er, hvor sæsonbetonet din niche. Der kan være nicher, hvor salget sker i løbet af 1-2 måneder (eksempelvis studenterkjoler). Der kan ligeledes være nicher, som har en meget kort levetid. Et eksempel på en niche med relativt kort levetid kunne være “billig iPhone 4″.

Find søgeord til din niche

Du har måske en idé til en niche for din side.  En af de vigtigste metoder til at finde gode og de rigtige søgeord. I gennem Google Søgeordsværktøj kan du nemlig se data for hvor mange, som ca. søger på hvad om måneden. Det er f.eks. vigtigt at vide om folk søger på “ølhjelm” eller “ølhat”, hvis du skal skrive en artikel om dette på din festblog. Dette kan Adwords Søgeordsvæktøj være med til at belyse for dig.

Ud over at finde konkret viden om hvor mange som søger på hvad, så giver dette værktøj også udvidende søgninger. Disse udvidende søgninger hjælper dig med til at se andre muligheder inden for samme kategori. Den giver dig med andre ord en række andre foreslag, som andre folk også har søgt på inden for samme niche.
Her handler det altså om at finde et par områder, hvor der er nogle søgninger inden for din niche.
Husk dog, at der er forskel på fleksible og eksakte søgninger i Google Søgeordsvæktøj.

ølhjelm-ølhat-søgninger

Übersuggest.org
Et andet værktøj, som kan være med til at give dig nogle gode idéer til søgeord er hjemmesiden Übersuggest.org . Denne hjemmeside kommer med et hav af idéer til det søgeord, når du søger i deres søgemaskine. Et smart lille værktøj, som kan være med til at åbne din niche lidt op for gode emner, hvor der er nogle søgninger på.

Find domænenavn

Et par hurtige almenkendte råd er naturligvis, at det skal være nemt at sige, undgå brug af æøå og overvej brug af bindestreg. Når man arbejder inden for affiliatemarketing ses det oftest, at man vælger et generisk navn, som ligger sig tæt op af den valgte niche. Hvis man har valgt nichen fitness. Her er det mest oplagte domænenavn jo optaget i form af fitness.dk . Derfor skal man jo til at søge alternativer til dette domænenavn. Her kan man med fordel prøve at inddrage nogle af ens primære søgeord, og prøve at vende dem rundt på forskellige måder. Herved finder man måske et ledig .dk domæne til sin blog (eks. fitnesstips.dk). Man kan med fordel vælge et .dk domæne, hvis man vælger det danske marked, da det godt kan have positiv indflydelse på ens placeringer på Google.dk  .

Hvis man laver en meget nichepræget hjemmeside, kan man godt lave et lidt længere domæne f.eks. afbudsrejsertilmallorca.dk .

Når du skal finde et ledigt .dk domæne benytter jeg selv Dandomain.dk, til at kigge efter om de er ledige eller ej, da deres domænesøgemaskine giver et nemt og hurtigt overblik.

Bestil og aktiver dit domænenavn og host

Du har nu fundet dig et ledigt domæne, hvor du vil starte din måske første affiliate-side på. Nu skal du have fundet et såkaldt hostingselskab, hvor du kan have din side liggende på en server. Personligt har jeg haft sider liggende ved mange forskellige udbydere i Danmark (Unoeuro, One, I123, Surftown osv.). Der findes et hav af anbefalinger, og hver person har stort set deres egen favorit. Jeg er dog noget frem til, at mit foretrækkende host på nuværende tidspunkt er Meebox.net .

Her kan jeg få hosting af op til 10 domæner for 10 kr. om måneden i alt. Kundesupporten er i top samt hastigheden er også rigtig god. Derudover har de et såkaldt “One click installation”, hvilket gør det dejlig nemt at installere WordPress, som vi senere her i guiden gennemgår. I forhold til valg af størrelse på webhotellet anbefaler jeg, at du bare tager det billigste webhotel som udgangspunkt. Herefter kan du altid opgradere til en anden type, hvis dette skulle blive nødvendigt.

Bestil hosting ved Meebox her -> Brug koden “billigwebhotel” og få 20% rabat

Prisen på hosting og domæner kan ses i tabellen neden for. Her kan du se hvad det koster pr. domæne op til 10 domæne det første år samt de følgende år

Antal domæner
Pris år 1 pr. side
Pris efterfølgende år
1214185
2130125
386105
46595
55289
64385
73782
83280
92978
102677

DK-Hostmaster
Når du har bestilt dit domæne og hosting modtager du i løbet af kort tid en del forskellige mails. I første omgang skal du specielt være opmærksomme på den mail fra DK Hostmaster. Dit domæne er nemlig kun reserveret i første omgang. Du skal nemlig ind at aktivere dit domæne på DK-Hostmaster.dk, og få det  registeret. Før dette er sket kan dit domæne ikke benyttes. Når du ikke at få det registreret inden for 3 måneder mister du dit domæne, så man kan lige så godt smutte ind forbi deres hjemmeside, og få deres vilkår accepteret, og bekræftet reservationen.

Indstallation af WordPress

Efter køb af domæner og host er vi nu klar til installation af vores såkaldte CMS-system. Det er det system, som skal styre vores sider, menuer osv. Man skal umiddelbart tro, at almindelige mennesker ikke kan få sådan noget installeret på en webserver. Men faktisk skal du bare klikke på en enkelt knap, så gør systemet det hele for dig.

Først og fremmest skal du logge ind på din Meebox-konto, og finde det såkaldt cPanel. Måden du finder dette panel på er: “Produkt” -> “My services” -> “Vis detaljer” -> “Login to cPanel”

Herefter skal du ind under “1-Click-Installer” oppe i topmenuen. I dette vindue skal du vælge WordPress og “Install”.

Nu er du inde, hvor din WordPress skal installeres fra. Du skal vælge følgende setup for din installation:

Felt
Dette skal indtastes
Choose Protocolhttp://
Choose domainvælg dit domæne
In DirectorySlet "WP"
Database Nameændres ikke
Table prefixændres ikke
Site NameIndtast din sides navn
Site DescriptionIndtast en lille beskrivelse af din side
Enable Multisite (WPMU):Ikke flueben
Admin Username:admin
PasswordIndtast et kodeord,
Admin Email:Indtast din mailadresse
Select Language:Dansk

Så er klar til at installere. Tryk herefter “install” for at få dit wordpress installeret på dit domæne. Du burde nu kunne se standardskabelonen af WordPress installeret på “ditdomæne.dk”.

Første login og modificering af WordPress

URL-Struktur
Du er nu klar til login på din hjemmeside. Du finder loginsiden på http://ditdomæne.dk/wp-login.php . Det først du skal ned at kigge på at indstillingerne for din side. Her er det en rigtig god idé lige at kigge dem igennem. En ting du med sikkerhed skal ned at ændre er under “indstillinger” -> “Permanente links”. Her skal du ændre den til “egen struktur”. I feltet skal du så skrive “/%postname%”. Dette er med til at ændre din URL-adresse for dine sider til en mere “pæn” struktur (navngiver URL-adresse efter emne på din side).

Widgets
Herefter kan du tage et kig på de såkaldte “Widgets”, som du finder under menupunktet “Udseende”. Dine Widgets er de områder, som du finder i højre side af din hjemmeside. Her kan f.eks. indgå elementer som seneste kommentarer, søgemaskiner eller lignende. Her kan du fjerne nogle af de mere unødvendige widgets til at starte med f.eks. “Meta”.

Admin-instillinger
En anden rigtig god lille detalje at ændre finder du under dine profilindstillinger i oppe i højre hjørne. Her skal du have ændret dit kaldenavn til f.eks. hjemmesidens navn samt ændre det i “vis navn offentligt som”. Dette gør at afsender af dine indlæg bliver dit navn eller hjemmesidens navn i stedet for “admin”.

Sider vs. indlæg
Der findes et par vigtig ting at vide før man starter op på at skrive sine artikler. Dette ligger specielt omkring forskellen på “sider” og “indlæg”. Hvis vi tager udgangspunkt i min børnetøjsblog til-børn.dk, kan du se eksempler på brug af både sider og indlæg. Siderne er de såkaldte statiske sider. Dette er sider, som igennem længere tid ikke ændre sig, og som altid skal være tilgængelige. Dette gælder f.eks. “om os”, “kontakt-side” osv. Dette er altså sider, som mere eller mindre ikke ændre sig, som brugeren altid skal have tilgang til. De kommer altså ikke til at indgå, som en del af artiklerne, som du finder i alle underkategorierne jakker, regntøj sov.

Her kommer så de såkaldte “indlæg” ind. Dette er alle dine artikler, som du blogger om inden for forskellige kategorier. Denne artikel er f.eks. et eksempel på et indlæg i kategorien “SEO”. Dette er som oftest den måde, hvor du vil opbygge din affiliate-side.

Dog findes der også eksempler på affiliate-sider, som består af affiliatesider, hvor siderne kommer til at ligge i en fast struktur med mere eller mindre statisk indhold. Et eksempel på sådan en side er en af mine bekendtes boliglaan.nu . Her har han udnyttet brugen af sider til at lave alt det du ser under de forskellige menuer. Han har dog koblet en lille “blog” på, hvor han skriver et par indlæg omkring nyheder inden for boliglaans-branchen. Jeg håber dette var med til at give et bedre overblik over brugen af de såkaldte indlæg og sider i WordPress.

Du har nu klar til at få lavet dig dine første sider og indlæg. Du kan prøve at lave de første par sider f.eks. om-os, kontaktside osv. Dernæst kan du gå i gang med at skrive de første par artikler (indlæg) til din nye affiliate-hjemmeside. Denne artikel skal placeres under en kategori, som er dit overemne for denne artikel.

Som tommelfingerregl kan du bruge følgende guide til længden af dine artikler:

  • Mange små artikler på 300-500 ord, hvor du satser på søgeord med lav konkurrence (ex. “Molo vinterjakke udsalg”)
  • Færre store artikler 800-1200 ord, hvor du satser på søgeord med højere konkurrence (ex. “indboforsikring studerende”)

Indsæt dine affiliatelinks

Nu skal du have indsat nogle affiliatelinks på dine artikler, således du kan komme igang med at tjene nogle penge. Dette kan dog gøres på forskellige måder.

Først og fremmest skal du have tilmeldt dig til et par af de såkaldte affiliatenetværks. Her kan jeg bl.a. anbefale at benytte TradeDoubler og Partnerads, som er nogle af de mere populære netværks herhjemme. Derudover kan man også benytte Google Adsense. Dog skal man være opmærksom på, at kliks på Adsense-reklamer (indtjening pr. klik) kan “stjæle” kliks fra dine affiliatenetværks. Du kan med andre ord miste indtjening, hvis nogle af dine besøgende klikker videre på en Adsense-reklame til 3 kr, når de kunne have klikke på et have dine affiliatelinks, hvor du modtager 10% af salgsværdien (eks. 40 kr).

Når du er blevet optaget hos f.eks. Partner-ads.dk, så skal du have ansøgt deres forskellige aftaler med de webshops, som har en aftale med dem. Her gælder det om bare at få ansøgt en hel masse, som du måske tænker bliver relevante. Et par af dem vil formentlig afvise din ansøgning, da du endnu ikke har noget på din side. Derfor bliver du bare nød til at starte, med dem hvor du bliver accepteret. Typisk vil din aftale blive accepteret inden for ca. 3-5 dage. Der kan dog godt gå op i nærheden af 14 dage, før du høre noget fra nogle af dine ansøgninger.

Hvis du ønsker at lave en tekst som hedder “Se tilbuddet her ->”, så kan du finde følgende koder via dine affiliatenetværks:

  • http://www.partner-ads.com/dk/klikbanner.php?partnerid=”ditunikkenummer”&bannerid=”virksomhedensnummer”&htmlurl=LINK_TIL_UNDERSIDE
  • Http://clk.tradedoubler.com/click?p(uniktnr)a(uniktnr)g(uniktnr)url(Target_Url)

Hvis du kopierer dette link fra f.eks. partner-ads.dk, så udfyldes de rigtige nr. korrekt. Derimod skal du selv ind og indtaste den URL-adresse, som dit link skal henvise til. Du har måske skrevet en artikel om 4 forskellige GHD glattejern. Herefter finder du URL-adresserne direkte til produktsiden i den webshop, hvor dine kunder kan købe produktet. Denne URL adresse indsætte så i stedet for ” LINK_TIL_UNDERSIDE” eller ” Target_Url” for at få dit affiliatelink til at virke.

Dette link kan så indsættes henover et billede eller tekst i din artikel ved hjælp af funktionen “indsæt/rediger link” i toppen af dit indlæg i WordPress.

Specielle widget og gadget-affiliatelinks

En anden type af reklamer at indsætte er nogle specielle widget-reklamer. Dette kan du bl.a. finde ved Expedia hos Tradedoubler. Her kan man bygge sin egen lille søgemaskine til hjemmesiden. Det kan være, at du har en hjemmeside om hoteller i London, og ønsker en søgefunktion, til at finde hotelværelser i London. Du kan også få lavet en widget, som automatisk opdaterer med gode tilbud på f.eks. biludlejning i Sverige eller lign.

Dette kan være en smart måde at integrere en fin søgemaskine eller automatisk opdaterede indhold på ens hjemmeside.

Regler for udbetaling af indtjening

Alle de forskellige netværks har deres egne regler i forhold til udbetaling af beløb. Nedenfor kan du se eksempler på regler for udbetaling:

Affiliatenetværk
Udbetalingsregler
EuroadsUdbetales 45 dage efter endt måned
NetBoosterBeløb ældre end 30 dage udbetales første hverdag i måneden
Partner-ads Beløb ældre end 30 dage (minimum 150 kr.) udbetales første hverdag i måneden
TradedoublerUdbetales 45 dage efter endt måned
TradeTrackerUdbetales 7. og 21. i hver måned, med en minimumsgrænse på 500 kr.
WebgainsUdbetales hver onsdag

WordPress-Menu

Nu er de første par artikler og sider måske lavet. De skal nu ordnes i en pæn menustruktur. Dette gøres under “udseende”->”Menuer”. Her skal du have lavet dig en menustruktur og tilføjet det til temaets menuområder.

Her kan du nemt styre listeniveauerne, og lave undermenuer. I denne youtube-video kan du se eksempler på hvordan en menu bygges op i WordPress

 

Find billeder til dine artikler

I forhold til billeder er det oplagt at søge hjælp fra dine annoncører.  Det kan være, at du reklamerer for en webshop med salg af cykeldele. I det tilfælde kan du formentlig hente dine billeder af cykellygter (eller hvad det nu er) fra deres hjemmeside. Et krav fra dem er dog altid, at du kun benytter deres billeder med reklamer til dem. Der går altså ikke at hente billeder fra et sted, og bruge dem for at reklamere for en af deres konkurrenter. Men kan dette overholdes, så har jeg i hvert fald ikke oplevet at få afslag på lån af billeder. Så send dem en mail på, at du låner deres billeder til deres kundeservice. Derved undgår du senere problemer med lånte billeder med denne skriftlige tilladelse .

En anden mulighed er at tage dine egne billeder. Har du f.eks. en affiliateside omkring “ting til haven”. Så kan du jo også tage et par billeder af dine nye krukker, højtryksrenser etc. Dette er med til at gøre din blog unik, da dine konkurrenter ikke lige kan få identisk indhold med det samme.

Derudover findes der et hav af muligheder for at købe dig til billeder på f.eks. Istock-foto til en fornuftig pris.

Skift af tema i WordPress

Du kan vælge at benytte en af de gratis wordpress-temaer, som allerede ligger installeret i forvejen. Der findes to metoder til at få installeret et nyt tema på til din blog. Den første måde er at benytte søgefunktionen, som du finder ved hjælp af følgende sti: Udseende -> Temaer -> Installer temaer -> Søg. Dog er udvalget af temaer begrænset her, så det kan være svært at finde det helt passende temaer.

Derfor kan det anbefales at oploade et tema i stedet. Her skal du rundt og søge på nettet efter gode temaer. Her kan du ligeledes findes et hav af flotte såkaldte Premium Themes, hvor man betaler et mindre beløb, for et super fedt tema. Gode steder at kigge efter disse Premium Themes er: WooThemes.com, themeforest.net og elegantthemes.com. Her kan du finde nogle super lækre designs til priser fra omkring $35. Jeg har i mit eksempel her fundet et gratis tema til at installere på min blog. Dette tema har jeg simpelthen fundet ved at søge efter søgeord som “free fitness theme wordpress” eller lign.

Dette tema installeres ved at oploade den downloaded mappe, hvori temaet ligger til din wordpress-side under: Udseende -> Temaer -> Installer temaer -> Upload

Herefter er det bare at trykke “Installer nu”, og efterfølgende aktivere det installerede tema.

Gode plugins at installere på din affiliate-side

Du kan selv prøve at Google eller prøve dem af for mere information.

Plugin
Beskrivelse
All in one FaviconIndsætter den lille figur i toppen af din browser
BackWPupAutomatisk backup af din side til f.eks. Dropbox
Cookie WarningHjælp til at overholde Cookie-lovgivning
GD Star RatingGiver dine besøgende mulighed for at rate din artikel
Google Analytics for WordpressUanede muligheder for at se statistik på din side
Google+ Author Information in Search ResultsUanede muligheder for at se statistik på din side
Jetpack af WordpressHurtigt til f.eks. at tjekke statistik på din side
LockdownSikre at ubudne gæster har begrænset antal loginforsøg
PrettylinkGiver mulighed for at gøre dine affilatelinks "pæne" for kunden at se på
ShareaholicGiver dine besøgende mulighed for at dele indholdet
SEO by YoastSuper godt plugin til at styre dine meta-data
TablePressHjælper med at lave flotte tabeller med funktioner
Thumbnail for ExcerptsIndsætter et lille billede af hver artikel i kategorierne
WP Super CacheEr med til at øge hastigheden på din side

Jeg vil senere hen lave en gennemgang af nogle af disse plugin, men den må vente en smule på sig endnu. Her vil komme guides til opsætning, således du nemt kan komme i gang med disse plugins. Men indtil da, må du selv teste dig lidt frem.

En af de vigtigste plugins at få installeret er WordPress SEO by Yoast. Her kan jeg specielt anbefale denne plug-in guide af Jonathan Lindahl, som detaljeret gennemgår alle mulighederne i dette plugin.

Analytics installation

En stor andel af de hjemmesider, som du finder på internettet har Google Analytics integreret. Google Analytics giver dig et hav af muligheder for at finde statistik på dine besøgende eks. hvad de søgte på Google da de fandt dig, besøgstid, geografisk placering, om de brugte en iPad, antal besøgende lige nu osv. Der er med andre ord uanede mulighed for at se statistik på dine besøgende.

Det første du skal gøre er, at få oprettet en konto på http://www.google.dk/intl/da/analytics/. Herefter skal du gøre følgende, for at få oprettet din hjemmeside herinde:

  1. Klik på “Administrator”
  2. Klik på “Ny konto
  3. Vælge “Website”
  4. Vælge “Klassisk Analytics”
  5. Udfylde Websites navn, URL-adresse, vælge branche og rapporteingszone
  6. Fravælge datadeling (kan altid sættes til)

Efter betingelserne er blevet accepteret kan du se et “Sporings-id”. Dette sporings-id hedder noget i stil med “UA-39204090-1″

Denne kode skal du ind i dit kontrolpanel for at indsætte. Når du kommer ind skal du gå ind under: Plugins -> tilføj nyt og søge efter “Google Analytics for WordPress”. Herefter trykker du på “installer nu” og “Aktiver plugin”

Nu er dit plugin installeret. Herefter skal du ind under: “indstillinger” -> “Google Analytics”. Sæt fluben i “Manually enter UA code”, og indsæt dit “Sporings-id”.

Så kan du i løbet af nogle dage se data i dit Google Analytics.

Cookielovgivning

Som du måske har hørt, så er der blevet indført en række regler / EU-direktiver, som gør det nødvendigt, at hjemmesider gør brugeren opmærksomme på, at de benytter cookies. Der har været mange skriveriger om, hvordan hjemmesiderne så skulle overholde disse regler. Hvis du vil være på den sikre side, så vil jeg anbefale det plugin, som hedder “Cookie Warning”. Her kan du nemt skrive din besked til brugeren (oversætte deres skabelon).

Cookie-lovgivning

Efter installationen vil brugen altså møde en besked, om denne person acceptere brug af cookies, ligesom du mødte, da du besøgte min hjemmeside. Herved overholder du de danske cookie-regler.

On page SEO (Intern SEO)

Når du har fået oprettet de første par artikler, er det vigtigt at tænke over SEO (Søgemaskineoptimering), således du kan få flere til at læse dine artikler. Her prøver jeg lige hurtigt at gennemgå nogle af de vigtigste dele af Intern SEO (SEO på din egen side).

Metadata
Først og fremmest skal du have installeret SEO by Yoast, som vel nok er det bedste SEO-plugin til WordPress. Dette plugin giver dig mulighed for at indtaste det såkaldte Metadata i hvert indlæg og side, samt giver dig forslag til forbedringer rent SEO-mæssigt på din side. Metadata er den tekst, som du sender ud til Googles søgeresultater. Den består af en Meta-titel på  ca. 70 tegn og en meta-beskrivelse på ca. 156 tegn. Her skal du prøve at lade nogle af dine vigtigste ord indgå, som en del af disse tekster.

Kontaktside
Det er en super god idé, at lave dig en fin kontaktside med billede, beskrivelse af ejer, kontaktformular og kontaktinformationer. Dette er med til at give højere troværdighed til din side, og måske at folk vender tilbage til din side igen.

Ankertekster og interne links
Ankertekster er den tekst, hvor du linker videre på. Dette kunne f.eks. være “Se det gode tilbud her->”, hvor du ligger et affiliatelink på. Her kan det være en klar fordel, nogle gange at linke i mellem ens sider og artikler. Det kan være, at du nævner “jumpsuits” i en artikel omkring “træningsdragter til børn”, men du faktisk har skrevet en hel artikel kun om “jumpsuits”. Her kan det være en fordel, at ligge et link på denne ankertekst “jumpsuits”, og linke dine besøge (og Google) til den side, som omhandler “Jumpsuits til børn”.

No-follow affiliatelinks
Det kan være en fordel af lave sine affiliatelinks som “no-follow”. Dette betyder at du siger til Google, at du ikke tillægger dette link noget værdi. Du kan bl.a. benytte det plugin, som hedder “Pretty link”, til at gøre dette. Det kan være med til at få dig længere op på Google. Jeg vil ikke gennemgå brugen af det her – det må du selv Google dig til ;)

Din side fremover

Problemer
Skulle du støde ind i problemer med din WordPress, så er du formentlig ikke den første med dette problem. Derfor skal du klart benytte Google, YouTube, Twitter etc. til at finde svar på dine spørgsmål/problemer. Her findes utrolig meget godt materiale, som med sikkerhed kan hjælpe dig videre.
Du kan naturligvis også prøve at sende en mail/kontakte, nogle som har lidt forstand på WordPress.

Skab ikke kopierbart indhold
Med den overskrift mener jeg, at du skal overveje dine muligheder for at få noget indhold, som dine konkurrenter ikke lige kan få fat i. Dette kunne f.eks. være youtube-film du selv laver, lave en beregner (hvis du f.eks. skriver om boliglån) eller såkaldt infografik. Hvis du mangler en god grafiker til at lave noget infografik til dig, så kan jeg anbefale steder som oDesk, da prisen ofte er til at betale her (outsourcing).
Hvis du mangler et billigt logo, så kan du også prøve at kigge på Fiverr.com, hvor du kan få folk til at lave et logo for 5$. 

Derudover kan jeg anbefale at følge AffiliateDM, som afholdes hvert år. Her kan du følge nogle af de bedste inden for affiliate marketing, og måske lære et par tips og tricks til dine egne sider.

Held og lykke med projektet!

Andre gode artikler at læse, når du starter din affiliateside

Har du nogle spørgsmål eller kommentarer er du mere end velkommen til at skrive.


About the Author

admin

8 kommentarer

  • Nichlas 1 åR AGO

    Rigtig lækker guide!

    Svar
    • Casper Harlev 1 åR AGO

      Fedt! jeg håber du kunne bruge dele af artiklen til noget på din egen blog :)

      Svar
  • Mads 1 åR AGO

    Super artikel :) Udover at jeg ikke benytter mig af WP, synes jeg stadigvæk der var en del brugbare seo + domæne teknikker jeg ikke vidste af :)

    Svar
    • Casper Harlev 1 åR AGO

      Hej Mads, Tak! Det var godt du kunne bruge lidt af indholdet til noget fornuftigt ;) Benytter du et andet CMS-system eller koder du fra bunden normalt på dine sider?

      Svar
  • Brian Andersen 1 åR AGO

    En af de mest uddybende artikler jeg har læst omkring affilliate marketing. Det er både guldkorn at hente for begynderen, men også for den mere erfarne. Godt arbejde :-)

    Svar
    • Casper Harlev 1 åR AGO

      Hej Brian, Tak for tilbagemeldingen på artiklen :) Jeg har prøvet at få samlet en del af de erfaringer, som jeg har hentet over de seneste par år skrevet i et let tilgængeligt niveau. Har du idéer til andre emner at berøre i sådan en artikel her?

      Svar
  • Ane 12 MåNEDER AGO

    Bindestreger læses af søgemaskiner som mellemrum. Derfor kan man forklarer søgemaskinerne hvad det handler om, ved hjælp af bindestreger. Ingen maskine ved hvad boligideer er, men derimod giver bolig-ideer mening. Så lige den del, mener jeg er direkte forkert i forhold til seo.

    Svar
    • Casper Harlev 10 MåNEDER AGO

      Hej Ane, Jeg vil til en værd tid købe domænet både med og uden bindestreg. I nogle tilfælde kan det være præferabelt at vælge domænet med bindestreg som sit hoveddomæne. I forhold til søgeord som boligideer tror jeg godt Google kan dele ordet op. Ved en søgning på "boligideer" kommer det her resultat op øverst: http://casperharlev.dk/wp-content/uploads/2013/12/boligideer.png Så jeg tror godt google kan ordopdele, så jeg ville klart vælge boligideer.dk fremfor bolig-ideer.dk, da det også rent grammatisk giver bedre mening.

      Svar

Skriv et svar